Általános szerződési feltételek

Cégadatok:
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk rendelkezésére áll!
Üzemeltetői adatok
Cégnév: Csoki Korzó Kft,
Székhely: 7627 Pécs, Szeder u 32/2
Telephely: 7622 Pécs, Bajcsy-Zs. út 11. Árkád földszint
Adószám: 23710085-2-02
Cégjegyzék szám: 02-09-078242
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Pécsi Okmányiroda, Baranya megye
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus Ügyfélszolgálat: info@csokikorzo.hu mayachoc.hun@gmail.com
Telefonos Ügyfélszolgálat: 06/30/2771 621 06/70/347 2501
Tárhelyszolgáltató:
Compcare Kft. 5400 Mezőtúr, Mikszáth Kálmán utca 19.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz szállítással rendelhetők meg. Amennyiben pécsi megrendelésről van szó, lehetőség van arra hogy szállítási díj nélkül, Ön személyesen vegye át megrendelését pécsi Árkádban lévő üzletünkben. Ha 12.000,-ft felett rendel, INGYEN kiszállítjuk a pécsi megrendeléseket, pécsi címekre.

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
Édességek, csokoládék, drazsék, pralinék, ajándékok, bonbonok, desszertek, különlegességek, arabica kávék, filteres és szálas teák, ízesített 100% arabica kávék.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

Rendelési információk
A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 19 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik az azt követő napon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben írásos e-mail üzenetben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-6 munkanapon belül. (attól függően hogy hétvége beleesik-e a megrendelési folyamatba)

Rendelés menete
1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.
2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a
„vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni,
ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Az „törlés” gombra
kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően
válassza a „kosár frissítése” gombot.
3. Szállítási/fizetési mód kiválasztása.
4. Megrendelés
5. Szállítási / Számlázási illetve a belépési adatok megadása /Amennyiben már regisztrálta magát akkor be tud lépni. A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció!/*
6. Az adatok megadását követően a ” Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével. (Pl: a méret, vagy termék színét illetően)
7. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap.
8. A beérkezett megrendelését e-mailben, ha szükséges telefonon is egyeztetjük!

A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja
A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Házhoz szállítás, információk
Webáruházunk megrendeléseit a Maya Chocolate Csokoládébolt minden esetben futárszolgálattal teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-20 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

DÍJAZÁS, FIZETÉS

Ön választhat Előre utalást vagy Utánvétes fizetést is.

Előre utaláskor: az általunk kiküldött e-mailben szereplő végösszeget (rendelés és a szállítási díj egyben) kell átutalnia bankszámlánkra.
Csoki Korzó Kft. bankszámlaszám: 10402427-50526548-83861007 (K&H Bank)
(e-bankos utalás, vagy banki átutalás a megfelelő, de a készpénzes befizetés nem lehetséges).

Ha az UTÁNVÉTES megoldást választja, akkor a teljes végösszeget (rendelés+szállítás) a futárnak kell átadnia a csomag átvételekor.
Készpénzes fizetés esetén kérjük, hogy a pontos utánvét összeget készítse elő, mert a futár nem minden esetben rendelkezik váltópénzzel!

Kérjük vegyék figyelembe hogy termékeknek a nettó súlyon kívül van csomagolási súlya is- azaz pl. egy csokoládékrém 200 grammos, de üvegben van, ezért a bruttó súlya 300 gramm is lehet, fémdobozos termékeknél, bonbonoknál ugyanez a helyzet!Táblás csokoládéknál ez csupán pár plusz grammot jelent, de a csomagolás némi súlyt minden esetben rátesz a termék nettó súlyára.
Egy csomag maximális súlya csomagolással együtt max. 20kg lehet! Ha ennél nagyobb az összküldemény súlya, akkor kettő dobozban küldjük, elosztva a súlyt!

Bruttó 50.000,-ft feletti rendeléseiket CSAK ELŐRE UTALÁS ESETÉN ÁLL MÓDUNKBAN teljesíteni.
Megértésüket köszönjük.

Pécsi rendeléseiket 12.000,-ft feletti vásárlás esetén INGYEN szállítjuk ki továbbra is!

 Távollevők között létrejövő szerződés
A szerződés tárgya a Csoki Korzó Kft. internetes áruházában található és megvásárolható valamennyi árucikk. Az árucikkek tulajdonságait, részletes jellemzőit, különös tekintettel a termék vételárára az árucikkhez tartozó konkrét hivatkozási oldalra kattintva ismerheti meg. A megrendelés elküldésével és annak a Csoki Korzó Kft. által küldött email által történő visszaigazolásával a 45/2014.(II.26) Kormányrendelet alapján a fogyasztó és a vállalkozás között szerződés jön létre a Csoki Korzó Kft. 7622 Pécs, Bajcsy-Zsilinszky út 11. (cégjegyzékszám: 02-09-078242, adószám: 23710085-2-02, bankszámlaszám: 10402427-50526548-83861007) mint Szolgáltató, valamint a Megrendelő, mint Vevő között az alábbi feltételek szerint.
A Szállító köteles a szerződött futárszolgálattal a Vevő által kiválasztott termék(ek)et a Vevő által a rendelés folyamán megadott szállítási címre eljuttatni, illetve amennyiben a Vevő ezen igényét a megrendelés során jelezte a személyes átvétel lehetőségét biztosítani. (Pécs Árkád földszintje, Maya Chocolate üzlet). Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében. Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szállító által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a Szállító által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat készpénzben a kézbesítő részére kifizetni, amennyiben utánvétes fizetési módot választott a rendelési folyamat során.
A rendelés ekkor Teljesített státuszba és tárolásra kerül a webshop belső rendszerében, ami a későbbiekben bármikor előkereshető a Vásárló neve alapján.
A lemondott, sztornózott, tévesen leadott rendelések végleges törlésre kerülnek, ezek utólagosan nem kereshetők vissza.
A vásárló a regisztrációt követően az általa regisztrált felhasználónévvel és jelszóval tud belépni. Belépést követően látni fogja Személyes adatait és Korábbi rendelések menüpontot is, ahol ő maga is bármikor visszakeresheti mikor és mit rendelt áruházunkban a múltban bármikor. A megrendelés alakiságát tekintve tartalmazza a Vásárló felhasználónevét, nevét, szállítási és számlázási címét, e-mailcímét, telefonszámát, egyéb megjegyzéseit, a rendelt termékek listáját, a rendelés leadásának pontos időpontját, esetleges kuponokat, szállítási költséget.

 Elállási jog gyakorlása
A Vásárló a szerződéstől 14, azaz tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat. A fogyasztó elállási jogát a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén aa) a terméknek, ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek, ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától; b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási jogát a, a 45/2014. Kormányrendeletben 2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállásra vonatkozó határidőt megtartottnak kell tekinteni, ha a Vásárló a határidő utolsó napján nyilatkozatát postára adja. Ha a Vásárló eláll a távollevők között kötött szerződéstől, a Szállító haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A Szállító a Vásárlónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Amennyiben a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Szállító mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ha a Vásárló eláll a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A Vásárló kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a Szállító vállalta e költség viselését.

A 45/2014.Kormányrendelet 2.számú mellékletében található nyilatkozat-minta

2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: ………………………………………………………………………
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: …………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) neve: ……………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe: …………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………
Kelt: ……………………………………

Kivételek az elállási jog gyakorlása alól
A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállásra nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállásra való jogát.
Fentiek értelmében Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a terméket Szállító kifejezetten a Vevő utasításainak megfelelően, egyedi rendelés alapján készítette. Ha a gyártó által előre elkészített csokoládé öntapadós logózott matricával ellátott fóliás csomagolását, ezüst fólia csomagolását, fóliás csomagolását, gyári lezárását a Vevő felbontotta, a terméket megkóstolta, részben elfogyasztotta, úgy tekintettel arra, hogy a termék további felhasználása, vagy értékesítése termék természeténél fogva nem lehetséges a Vevő elállási jogát nem gyakorolhatja. Az esetleges vásárlói panaszok, vagy a Vevő általi gyakorolt elállási jog alkalmával termék és csomagolásának hiánytalanságát és sérülésmentességét a Szállító minden esetben megvizsgálja. A Vásárló köteles a csomag visszaküldésével kapcsolatos költségeket megfizetni, a Szállítónak nem áll módjában utánvétes csomagot átvenni. A csomag Szállítóhoz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. A megvásárolt, hiánytalanul és sérülésmentesen visszajuttatott, ugyanakkor nem a Vásárló egyedi rendelése alapján összeállításra került termék vételárát az elállást követő legkésőbb 14 napon belül Szállító megtéríti Vásárló részére.
A webshop üzemeltetője garanciát csak a termék gyártásából eredő sérülésekre, állagromlásra vállal a csokoládékat illetően. A helytelen tárolásból, szállításból eredő állagváltozás, törés, olvadás a vevő felelőssége.

Fogyasztói kifogások, panaszok kezelése
Amennyiben a vásárlás során bármilyen panasza merül fel, úgy azt kérjük jelezze e-mailben az info@csokikorzo.hu címen vagy telefonon a +3630 2771 621, vagy a +3670 347 2501 telefonszámokon. A reklamációkat minden esetben kivizsgáljuk és a bejelentést követő 8 napon belül választ adunk, indokolt esetben a terméket cseréljük, vagy a vételárat visszatérítjük. Ha ezen az úton nem sikerül panaszát rendezni, forduljon az alábbi felügyeleti szervek egyikéhez.
A Fogyasztóvédelmi törvény szerint (Fgytv.29.paragrafus (8) és (11) bekezdés) a webáruházat működtető vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében a békéltető testületi értesítés átvételét követő 8 napon belül nyilatkoznia kell (válaszirat) a fogyasztó igény jogosságáról, az ügy körülményeiről, illetve a tanács döntésének elfogadásáról (alávetés), és meg kell jelölnie az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, és csatolni is kell azokat. Ezenkívül szintén köteles a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A vásárló kifogásaival, panaszaival az alábbi felügyeleti szervekhez fordulhat:

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Baranya Megyei Békéltető testület elérhetőségei:
7625 Pécs, Majorossy I.u.36.
tel: +3672 507-154; +3620 283-3422
Fax: +3672 507-152
e-mail: kerelem@baranyabekeltetes.hu; info@baranyabekeltetes.hu
web: www.pbkik.hu; www.pecsikamara.hu; www.baranyabekeltetes.hu

Budapest Főváros Kormányhivatala V. Kerületi Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Pest Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági, Földhivatal, talaj- és Növényvédelmi, Erdészeti Főosztály 1135 Budapest, Lehel u. 43-47.

Panaszával az Online vitarendezési platform (ODR) oldalánhoz is fordulhat, mely platform használható jogviták rendezésére és melynek elérhetősége:
http://ec.europa.eu/odr

Termék és kellékszavatosság
Kellékszavatosság
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a jogszabályban előírt feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A bíróság a jogosult kérelméhez nincs kötve, de nem kötelezhet olyan kellékszavatossági jog teljesítésére, amely ellen mindegyik fél tiltakozik. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős. A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült. A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Termékszavatosság
Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
Szavatosság
A szavatossági igények érvényesítése során a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény és a 19/2014 (IV.29) NGM rendelet rendelkezései az irányadók.